Študij na obeh stopnjah konča z zaključnim delom. Mentorji/mentorice zaključnih del so lahko vsi habilitirani učitelji/učiteljice na Oddelku , ki sodelujejo v programu.
Ime in priimek mentorice/mentorja |
Okvirna področja, s katerimi se ukvarjajo |
doc. dr. Maja Bitenc |
Sociolingvistika, jezikovna variantnost in jezikovne spremembe, jezikovna stališča, jezik in identiteta, perceptivna dialektologija, etnografija govora |
izr. prof. dr. Aleksander Bjelčevič |
Slovenska književnost do moderne, literarna teorija (verzologija, stilistika, teorija fikcije), literatura in filozofija, literatura in teologija, literarno vrednotenje |
prof. dr. Miran Hladnik |
Leposlovje v časnikih do 1945 (z bibliografijo na Wikiviru) |
doc. dr. Damjan Huber |
Besedilna/stavčna fonetika slovenskega (javnega) govora, zaznava in (eksperimentalnofonetična) analiza (javnega) govora |
doc. dr. Andraž Jež |
Književnost in literarna teorija predmarčne dobe in mladoslovencev, modernizem in avantgarde na Slovenskem, literatura in politika, literatura in delavski razred, eksperimentalna literatura, socialna zgodovina literature |
prof. dr. Marko Juvan |
Literarna teorija in metodologija, primerjalna književnost in svetovni literarni sistem, literatura in politika, hibridni žanri, eksperimentalna literatura, modernizem in avantgarde na Slovenskem, literatura in delavski razred, umetnost in literatura skvotov |
prof. dr. Simona Kranjc |
Skladnja in skladenjska stilistika, pragmatika, psiholingvistika (usvajanje in učenje jezika, razumevanje in tvorjenje besedila ...), analiza diskurza |
prof. dr. Irena Orel |
Zgodovinska leksikologija, leksikografija in terminologija, zgodovinsko oblikoslovje, zgodovinska skladnja, jezikovna analiza in primerjava starejših besedil. |
doc. dr. Darja Pavlič |
Slovenska poezija 20. in 21. stoletja, sodobna slovenska kratka proza, primerjalna zgodovina slovenske književnosti, teorija lirike, naratologija |
izr. prof. dr. Urška Perenič |
teorija književnosti, empirične in sistemske obravnave literature, slovenska književnost s poudarkom na 19. stoletju in 1. pol. 20. st. (zlasti vsakovrstno pripovedništvo in čitalniška dramatika), (nemško) žensko avtorstvo, prostorska literarna veda, literatura in mediji (zlasti prenosi literature v radijski, filmski, televizijski medij) |
prof. dr. Mateja Pezdirc Bartol |
Slovenska dramatika in gledališče, teorija drame, mladinska književnost, literatura in mediji, recepcija književnosti, bralec, medkulturni stiki |
izr. prof. dr. Nataša Pirih Svetina |
Najrazličnejše teme s področja slovenščine kot neprvega jezika, torej slovenščine kot J2, TJ ter njunega poučevanja |
prof. dr. Vera Smole |
Sinhron opis in/ali diahrona razlaga nastanka slovenskih narečnih govorov (glasoslovje in naglas, oblikoslovje, leksika s frazeologijo, skladnja), kartiranje narečnih pojavov v spletni aplikaciji (izdelava narečnih atlasov z že zbranim narečnim gradivom), sociolingvistične raziskave neknjižnih zvrsti (raba, mestne govorice, medgeneracijske razlike) |
prof. dr. Mojca Smolej |
Govorjeni diskurz (skladnja), publicistični jezik (zgodovina in sodobno stanje), strokovni in znanstveni jezik (zgodovina in sodobno stanje), jezikovna stilistika, skladnja |
prof. dr. Marko Stabej |
Besediloslovje in besedilna stilistika, sociolingvistika, jezikovno načrtovanje in jezikovna politika, zgodovina slovenskega knjižnega jezika |
doc. dr. Saška Štumberger |
Pravopisje, slovaropisje, besedotvorje, spol v jeziku, novejša leksika |
prof. dr. Hotimir Tivadar |
Fonetika in fonologija s pravorečjem, javno govorno nastopanje (mediji), norma in kodifikacija |
izr. prof. dr. Jerica Vogel |
Didaktika slovenskega jezika (SJ) kot prvega/maternega jezika; razvijanje sporazumevalne, jezikovne in kulturne zmožnosti; tvorjenje besedila; modeli jezikovnega pouka, preverjanje in ocenjevanje; učiteljev in učenčev govor v razredu; delo s posebnimi skupinami učencev pri pouku SJ |
prof. dr. Alojzija Zupan Sosič |
Sodobni slovenski roman, slovenska pripoved, teorija pripovedi, slovenska poezija, slovenska ljubezenska in erotična književnost, spolna identiteta, literarna interpretacija |
red. prof. dr. Alenka Žbogar |
Didaktika književnosti, recepcija slovenske književnosti, mladi bralci, šolsko branje književnosti, bralne strategije, digitalno branje, sodobna slovenska kratka proza v šoli, književnost na maturi, problemsko-ustvarjalni pouk književnosti, nove metode in oblike dela pri pouku književnosti |
prof. dr. Andreja Žele |
Morfologija slovenskega jezika, leksikologija, leksikografija, terminologija, slovnične kategorije, slovnična razmerja |